یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

5 دمنوش بهاري براي رفع كسالت

۸۹ بازديد

_دمنوش گل سرخطبيعت گل سرخ معتدل و كمي قابض است. اين دم‌نوش آرام بخش و شادي افزا است، بنابراين نوشيدن آن در اين فصل براي كساني كه احساس افسردگي و اضطراب مي‌كنند، مفيد است.
_دمنوش بهارنارنجبهار نارنج طبيعتي گرم دارد. اشتهاآور و براي ضعف اعصاب مفيد است. براي درمان طپش‌ه‌اي ناگهاني قلب موثر است.اين دم كرده براي معالجه تورم گلو، درمان درد سينه و سردرد بسيار مفيد است و ضد يبوست است، اين دمنوش خاصيت ضدميكروبي و ضدباكتريايي نيز دارد.
_دمنوش قاصدكنوشيدن دمنوش قاصدك به طور مرتب، سبب مي‌شود همواره احساس انرژي داشته باشيد.
_دمنوش نعنامهم‌ترين خاصيت دمنوش نعنا، تاثير آن بر درد‌هاي دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل پيچه، تهوع و اسهال است، آرامبخش خوبي است و ناراحتي اعصاب و تشنج را بر طرف مي‌كند. 
_دمنوش اسطوخودوس اين گياه به رفع علائم ناشي از حساسيت فصلي، سرماخوردگي ،ميگرن شديد، عفونت‌هاي تنفسي كمك مي‌كند و آرام‌بخش است.

تاثیر دمنوش ها بر اعصاب

1- هیدراته کردن بدن: بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب آب کمتری مصرف می کنند و این امر همیشه علائم اضطراب را بدتر می کند. نوشیدن هر نوع نوشیدنی می تواند مفید باشد، اما دمنوش های طبیعی یا چای هایی که مواد شیمیایی به آن ها اضافه نشده است یک نوشیدنی ایده آل هستند که حاوی مواد افزودنی نیستند و می توانند به سلامت شما کمک کنند.

2- خواب راحت تر: کیفیت خواب با سلامت انسان ارتباط مستقیمی دارد. خواب به بدن اجازه میدهد از نظر جسمی و روحی خود را بازسازی کند، دمنوش هایی که از دل طبیعت خارج شده باشند میتوانند به انسان در رسیدن به آرامش کمک کنند. در صورتی که در دچار کابوسهای شبانه هستید و یا دیر خوابتان میبرد دمنوش های آرامش بخش را قبل از خواب میل کنید.

3- مواد مغذی موجود در دمنوش ها: کمبود برخی از مواد مدنی مانند روی، منیزیوم، آهن و برخی ویتامینها مانند ویتامین B باعث برهم خوردن خلق و خو میشود که دمنوش ها به برطرف کردن این کمبود یاری میرسانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.